דילוג לתוכן העיקרי

מופתים על ידי המשיח

שאלה

לכבוד הרב

הרמב"ם באיגרת תימן מבאר שמשיח צריך לעשות אותות
ומופתים על מנת להוכיח ייחוסו.
"והאותות והמופתים שיראו על ידו הן הן הראיות על אמתת יחוסו"
ומשמע שם שהמשיח יהיה אפילו מורח ודאין

ואילו בהלכות מלכים פרק י"א הרמב"ם נחרץ שלא יעלה על הדעת
שמשיח צריך לעשות מופתים, ושאלה דברי טפשים.

כיצד מיישבים את הסתירה? האם הרמב"ם חזר בו?

תשובה

דבריו במשנה תורה - עיקר.

דבריו באגרת נועדו לציבור הרחב, שנתון במצוקה.