ביעור פירות ע"י בישולם
שאלה
שלום הרב,
בהלכות מעשר שני פי"א, כתב רבנו שבישול הפירות הוא כביעורן. אבל בפ"ז מהלכות שמיטה ויובל הוא לא כותב כך לגבי ביעור פירות שביעית. מה מקור ההבדל?
השאלה היא רק רקע תשובה שהרב כתב בעבר, שלא צריך לאבד ערק כשהגיע זמן ביעור פירות שביעית. רציתי להבין את הסברא מאחורי תשובה זו.
בברכה
תשובה
פירות שמיטה מבושלים עדיין הם קיימים בגופם, ואוכלם ואין זה ביעור של שמיטה, אבל ערק, הפרי כבר לא קיים, אלא רק זיעה שהופכת ומשקה ופנים חדשות באו לכאן. וזה נחשב ביעור.