דילוג לתוכן העיקרי

חלון לחצר השכן

שאלה

שלום

אני יתן קצת היסטוריה ואחרי זה אני יפנה לגוף השאלה.

בחודש כסלו התשס"ח קניתי בית.
מבנה הבית שקניתי: בית קרקע פינתי. בחצר הבית נבנה שלד שצמוד לבית שקומה אחת מהתוספת הוגדרה כקומת עמודים וגובה התקרה שלה הוא 220 ס"מ בכדי שההגדרה קומת עמודים תהיה תקפה. ובקומה השניה מתוכנן להבנות בית. לפי המסמכים שיש בידי בשנת 1992 התקבל אישור בניה מהעירייה, והבעלים של הבית הקודמים ביצעו את השלד והפסיקו מסיבות שאינם ידועות לי. (את הבית רכשתי מעו"ד שייצג את היורשים) לפני כחודש וחצי חתמתי חוזה עם קבלן שימשיך את הבניה.
הקבלן קיבל את השלד כשהוא ללא חלוקה פנימית למחיצות, והמעטפת של הבית הכילה גובה מהרצפה של בלוקים בגובה בערך 110 ס"מ עליה יצוקה חגורת בטון, וכך כל המעטפת של הבית נראה כמסגרות של חלונות שגובה 110 ס"מ על 300 ס"מ בערך שהמפריד בין אחד לאחד זה העמודים.
הגשתי לקבלן את התוכניות לחלוקה הפנימית וכפי שמופיע גם בתוכניות שהוגושו לעירייה על כל חלון להיות 110 ס"מ על 120 ס"מ ולחלנות של המקלחות 80 ס"מ על 60 ס"מ בערך.
המרחק של השלד לגבול שלי עם החצרשל השכן הוא לערך 250 ס"מ כך מופיע בתוכנית שהוגשה בזמנו על ידי המנוח לעירייה בשנת 92 ויש אישור של העירייה.
החלונות הפונים לביתו של השכן הם שני חלונות של מקלחות חלון של המטבח וחלון של חדר שינה. כאשר אני מסתכל מהחלון אני רואה את החצר של השכן ואת הנעשה שם.
יש לציין שחצר זה גינה ומצוי בה מחסן ומטבחון.
במהלך הבניה נגשה אישתו של השכן וביקשה שאני לא יבנה חלונות לצד הפונה לחצר שלהם, נאמר לה שזה לא בא בחשבון כי לא יתכן בית ללא חלונות.
דיברנו עם בעלה והוא אמר "נשים יש להם שגעונות, במקרה הצורך נבנה איזה שהיא גדר"
ביום שישי ר"ח אב ניגש אלי בעלה ואמר לי אני מבקש מכם לאטום את החלונות, זה מפריע לאשתי שאנשים מסתכלים לצד שלנו. אני רוצה לגשת לדין תורה, או אם אתם רוצים לבית משפט. "אני יכול ממחר להוציא לכם צו עצירה לבניה" אבל אני לא מעוניין לדברים כאלה מה שיגידו בדין תורה נעשה, מקסימום נבנה חומה כך שאתם לא תוכלו לראות מה עושים בחצר.

הטענות שלי הם:
1) האם שייך לאחר שמשנת 1992 השלד עומד במצב שקיים בתת מודע שאם לא אטמו את הקיר הנוטה לחצר והשאירו את המסגרות שציינתי לעיל ולא שבמקום הזה אמור להיות חלון.
2) לפני ביצוע חתימת החוזה ביררנו בעירייה את מצב האישורים של הבניה ונאמר הכל בסדר אפשר כבר ממחר להמשיך את הבניה , קחו את התוכניות של הבניה.
3) האם יש יסוד בכלל לטענה כזו.
4) והאם הוא יכול לבנות לי חומה או כל דבר לגובה כך שאני פותח את החלון ורואה במרחק של 250 ס"מ חומה או כל דבר אחר המונע משמש אויר ונוף.

ממתין לתשובה.

שבת שלום
אברהם.

תשובה

שאלה זו לא תוכל להתברר בלי לשמוע את שני הצדדים, וכן אי אפשר לה להתברר בכתב. אלא בשיחה פנים בפנים כדי לברר פרטים נוספים. אמנם יש זכות לחלונות לאור ולאוויר, אבל יש גם זכות למנוע היזק ראייה. אבל כאמור, הבירור צריך להיעשות כהלכה.