דילוג לתוכן העיקרי

פיטורי עובדים משיקולי יעילות

שאלה

השלום והברכה לכב' תורתו,

יורינו רבינו כיצד אמור לפעול יהודי ירא שמים בעיסוקו כיועץ ארגוני כאשר לדעתו משיקולי יעילות יש לפטר עובדים מסויימים שהסיכוי שימצאו מקור פרנסה חלופי הינו נמוך?
מהי דעת תורה כאשר מדובר במעביד של אותם עובדים?

תכתב בספר החיים ובספר הזכרון

תשובה

ברור שעליו להשתדל שלא לפטר עובדים, כדי לא לשבור לחמם ומקור פרנסתם. אולם אם לפי הערכה מקצועית, המפעל לא יוכל להתקיים בלי שיתייעל, ובלאו הכי יקרוס, הרי רשאי לפטרם ולפצותם, כדי להציל מה שניתן להציל.