דילוג לתוכן העיקרי

כמה שאלות

שאלה

שלום כבוד הרב
1) אני לא מבין כיצד מסתדר הגלגול נשמות עם העולם הבא... מספרים שמישהו מהחכמים ואני לא בטוח אם זה היה רבי עקיבא שהוא גלגולו של משה רבינו ע"ה... למשל דוגמה כזאת כיצד יתכן? הרי זה מנוגד לכך לכל אדם יש נפש שמאפיינת אך ורק אותו, ובעצם מה עם העולם הבא של הרי משה רבינו? אם הוא התגלגל ברבי עקיבא? איפה ההגיון פה? זה כבר הרי לא אותו אדם ומנוגד להגיון... או שיש עולם הבא או שיש גלגול נשמות, לא? אני שמעתי בעיקרון שהרי הרמב"ם הגאון ע"ה כפר בכל האסטרולוגיה, שדים, רוח רעה, מיסטיקה ושאר הדברים הללו.. מה באמת אומרים שהאנשים שהולכים אחריו לגבי גלגול נשמות? שמעתי שהוא אפילו אומר על המאכלים ומשקים שהונחו תחת המיטה שלפי דעתו חז"ל אסרו בגלל חשש שהיה יכול להיות נחש שמקיש שם... אז מה באמת דעת האנשים שהולכים אחריו גם היום.?
2) למה ככל שנשים רואות פחות קטן נזקן? איזה נזק נגרם להם שהן רואות הרבה דברים, ולאיזה כוונה הדברים שהן רואות וגורמות להן נזק?
3) אמרת לי שבן לא חייב לכבד אב שאומר לו להיות רשע, אז האם באמת הורים שמתנגדים ונגד חזרה בתשובה של בנם הוא לא מחוייב לעמוד בפניהם ולעזור להם בסידור דברים בבית וכד'..?
תודה רבה...

תשובה

1. באופן עקרוני אל תעסוק בתורת הנסתר כל עוד לא מילאת כרסך בבשר ויין, שהם התלמודים וההלכה. וגם לכשתמלא כרסך בבשר ויין, אל תמהר לעסוק בתורת הגלגולים. כי קשה היא מנשא. אע"פ שהיא מאוד מרכזית בתורת האר"י, הרי למקובלים הקדמונים היו הבנות שונות בה. ולא הרי זה כהרי זה. ורס"ג דחה אותה. והרמב"ם התעלם ממנה.
2. השאלה לא ברורה לי.
3. כאמור, אין לציית לאב או לאם שמורים לו לעשות עבירה. ואם גם הם מתנגדים לכך שהוא חוזר בתשובה, ולא לסוג מסוים של חוזר בתשובה, אסור לו לציית להם, ואינו חייב בכבודם. עזרה בבית, היא חלקו בקום עצמו. שהרי הוא גר באותה דירה. והוא בגיל כזה שהם אינם חייבים לפרנסו.