ביאור
שאלה
שלום כנהר רב יבאר לנו כב, עניין אומרו יתעלה בתורתנו "והנה טוב מאוד" לאחר שברכם בברכת פרו ורבו. במורה עמ שא דברי רבינו "שנתחדש כל מחודש בהתאם למטרה". הבנתי: אדם וחוה הינם בכלל מחודשים, וחידושם מחויב להיות ע"י ילוד. השאלה: האם היתה יילודה לאדם וחוה קודם החטא? ערב טוב עשהאל
תשובה
כוונת דברי הרמב"ם במורה שכל פרטי הבריאה באו לעולם בהתייחס לכוונה האלוהית וכפי שגזרה חוכמתו. ראה שם דברי מורנו הרב יוסף קאפח בהע' 48. ומכאן, שלא היה שלב מוקדם של הולדה ביצירתם של אדם וחוה.