דילוג לתוכן העיקרי

בעלות הר הבית

שאלה

לכבוד מארי רצון ערוסי הלוי שליט"א,
כבודו המארי, אני מזועזע, וכבן - אדם המכבד אותך ומצטט את גישתך למשנת רבינו בכול שיחותיי בענייני הלכה... אני פשוט מתקשה להאמין כיצד ייתכן שמנהיגנו הרוניים יפנו לגוים כלשהם ככה:
>העיתון אלקודס אלערבי מדווח, כי השיח' ראיד סלאח מנהיג >התנועה האסלאמית בישראל דחה בשבוע שעבר כל הצעת >פשרה לדון במעמד ירושלים לדתות.
אנא מכבוד המארי לנמק על - פי משנת רבינו ודרכו בקודש את הגישה המחייבת אותנו לבקש מן הגוים שיעשו לנו טובה כדי שנוכל להשתלט על חלק כלשהו מארץ ישראל.
>ההצעה שהעלה הרב רצון ערוסי במהלך ועידה בסביליה >שבספרד של אנשי דת מוסלמים ויהודים לדון במעמד מסגד >אלאקצה נדחתה על הסף ע"י השיח' סלאח אשר הדגיש, כי מסגד >אלאקצה הוא "זכות אסלאמית ופלשתינית מלאה וזו אמת נצחית >שאין לשאת ולתת עליה".
אני פונה לך כאן כי זאת עמדה הלכתית ויש לפרסמה ברבים לטובת כלל ישראל.
מקור הכתבה: http://www.a7.org/news.php?id=143896
בברכת התורה,
אליעזר

תשובה

העובדה שאותו שייך הידוע בגישתו המוסלמית והפוליטית הקיצונית ראה את הצעתי להקמת ועדת רבנים ואימאמים, שתדון ותפקח על הר הבית, מוכיחה כאלף עדים שהוא הבין שבהצעתי יש הכרה של המוסלמים בדבר זכותנו על הבית. וד"ל.
אמרתי להם בוועידה האמורה, שלפי אמונתנו הר הבית הוא שלנו, וכזה הוא יהיה לעולם. ולפי אמונתם הר הבית שלהם לעולם. בפועל אנו לא עולים להר הבית מטעמים הלכתיים, והם שפועל עולים להר הבית. ואם כן, אין מ קום למלחמות, ואל נורא עלילה הוא אשר יסבב סיבובים למימוש חזון הנביאים, ועיין בנבואות זכריה ויחזקאל. וד"ל.
יתירה מזו, אמרתי להם, שההסתה שלהם שהיהודים רוצים להרוס את מסגד אלאקצה, היא זו שמסכנת את המסגד, כי יהיו מבני עמנו אשר יאמצו להם רעיון זה. שאין ספק, שאם יתממש הוא יגרום למלחמת עולם שלישית. ולכן האינטרס שלהם שיפסיקו בהסתה זו.
הוספתי ואמרתי, שהבג"ץ קבע שהוואקף משמיד כל שריד יהודי מהר הבית, ולכן עלינו להקים ועדה של רבנים ואימאמים שתפקח, שלא יכחידו את השרידים שלנו ושלהם.
עד כאן בנוגע לשיחות בסיביליה.
ואשר לעבר:
א. בזמן הסכם אוסלו, הסכם גרוע ביותר, העברתי במועצת הרה"ר לישראל, שעלינו להבטיח שנציגי הרבנות יהיו במשא ומתן, לא כדי לתת תוקף להסכם, אלא כדי להגן על זכויותינו בירושלים בכלל, ובהר הבית בפרט.
וכתוצאה מכך הרב לאו שליט"א דיבר על רבין המנוח, והוא הבטיח לו, שאכן כך יהיה. בפועל הדבר לא נעשה. אבל גם לא הגיעו להסכם בעניין ירושלים.
ב. כמו כן בפורומים שונים הצעתי, כיוון שנטושה מחלוקת בין הרבנים ביחס למקומות בהם מותרת העלייה ליהודים להר הבית, שלפחות נבנה ארבעה בתי כנסת, בארבע קרנות חומות הר הבית, כדי שכל מתפלל יהודי ישקיף, לפחות על הר הבית, ויבטא בכך את ריבונותנו על הר הבית.
ולסיכום:
השאלה היא כיצד יש להתמודד עם קיצונים כמו השייך ראיד סאלח, האם ע"י הצהרות הפוכות וע"י עלייה מופגנת להר, ובכך "נשחק" לידי הקיצונים המוסלמים, קיצוניות מוסלמית, שכבר מזמן אינה מקומית, אלא עולמית. ובעת כזו שהעם היושב בציון נחלש מאוד מבחינת החוסן הלאומי שלו, ראה את השמאל המנותק משורשי היהדות, ראה הימין והמרכז החילוניים שאע"פ שאינם מנותקים כמו השמאל, אבל אין להם שום רצון להיאבק מאבק של ממש למען דברים קדושים וחשובים כאלה. וראה את הזרמים החרדים, שאע"פ שהם מכירים בקדושת מקומות אלה, הם אינם מוכנים שהמאבק עליהם יגרום למלחמות מקומיות, וכ"כ איזוריות, או עולמיות. ואפילו הדתיים לאומיים, אחרי גוש קטיף, נמצאים במצב של משבר. ראה תוצאות הבחירות.
ולכן חייבים אנו שלא "לשחק" לידיהם של הקיצונים המוסלמים, כי אין לנו עם "תומך", ולא מדינאים ולא פוליטיקאים ואפילו לא צבא, אלא עלינו לחנך ולעשות הרבה דברים מותרים, שיבטאו את בעלותנו הנצחית על הר הבית ועל אמונתנו בהתגשמות חזון נביאי ישראל. וה' יחוס וירחם עלינו.