דילוג לתוכן העיקרי

מספר שאלות

שאלה

לרב שלום וברכה בנביא עמוס פרק ח פסוק יא פסוק ידוע " הנה ימים באים נאם אדני יהוה והשלחתי רעב בארץ" והמשכו בפסוק יב ויש שתי דעות במסכת שבת אחת מהן שתשתכח ואחת שלא ומאז ששמעתי על כך נחרדתי ואני לא מפסיק לחשוב על כך וקשה לי המחשבה על כך שכן אני רואה בעצמי מה קורה ומה מצבי לעומת שהיה.1. הייתי שמח מאוד לשמוע את דעת הרב על כך. בשנים האחרונות משתמשים יצרני שמן זית במדללים ושמן זית אורגני יקר .2. האם מותר לקנות מערבים? מה ההשלכות הכשרותיות בעניין? ברוך תהיה לעולם תחיה

תשובה

1. אין הכוונה שפתאום כל יודיע התורה ישכחו את התורה, חלילה, אלא באופן כללי, עמנו לא יעסוק בלימוד תורה, ותירבה הבורות, וגם הללו שלומדים תורה, לא תמיד לומדים תורה כהלכה, ורב הפלפול והבלבול בקרב הלומדים, אך תמיד יישארו מעטים, שהם בעלי תורה ומורי הוראה כהלכה, כי לא יטוש ה' עמו, ונחלתו לא יעזוב. ובימות המשיח, יעסקו יותר ויותר בתורה, בקרב עמנו, והלימוד יהיה מושכל וכהלכה, ויהיה רעב וצמאון לשמוע את דבר ה', ונתפלל כולנו שיגיענו לתקופה זו, כי בסופה יתקיים בנו החזון, ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים.
2. גם הקונה מערבים, צריך להיות בטוח שהשמנים כשרים באמת, כי בעוונותינו יש אונאות רבות בכשרות, ובמיוחד בקרב המגזר הערבי, אשר פועלים ממנו בתעשיות למזונות, ובבתי עסק, ויש מהם שגונבים תוויות כשרות ופלומבות, ומדביקים אותם למוצרים בלתי כשרים.