דילוג לתוכן העיקרי

עירוב תבשילין בלא ברכה

שאלה

אם אדם לא מתכוון לבשל מיו"ט לשבת, כי הכל מוכן לפני כן חוץ מהדלקת נר שבת ויו"ט. האם צריך עירוב תבשילין בברכה. למה? האם זה לא ברכה לבטלה? כי הרי הוא לא עושה כלום...

 

תשובה

לענ"ד יש צורך לעשות עירובי תבשילין ובברכה, כי זו תקנת חז"ל כמו עירובי חצרות, בין אם יוציא מרשותו לחצר ובין אם לא יוציא.

אך ראיתי שמארי השיב לר' תמיר רצון, שאשה חייבת בעירובי תבשילין משום שאין זו מצוות עשה שהזמן גרמא, שהרי אם אינה צריכה לבשל ביו"ט, אינה צריכה לעשות עירוב תבשילין.

ואע"פ שלא ירדתי לסוף דעת מארי זצ"ל, לכן כדאי לעשות עירובי תבשילין בלי ברכה.