דילוג לתוכן העיקרי

שאלה

שאלה

שלום וברכה
דניאל פרק ד פסוק יב כתוב: וְעִם הַחַיָּה חֶלְקוֹ, בְּעֵשֶׂב הָאָרֶץ
בפסוק כב כתוב: עִם חַיַּת הַשָּׂדֶה יִהְיֶה מְדוֹרְךָ, וְעֵשֶׂב
כִּשְׁוָרִים אוֹתְךָ יַאֲכִילוּ
למה בפסוק יב לא הזכיר שור?
רש"י בדניאל פרק ד פסוק כב "ושבעה עדנין יחלפון עלך" - יש לומר גמול בה"מ
שהחריב שנבנתה בשבע שנים
למה נבוכדנצר נענש על זה שהחריב את בית המקדש? הרי ה' גזר שבית המקדש ייחרב
האם ה' ציווה את נבוכדנצר במפורש שיחריב את בית המקדש?
וחטאך בצדקה פרק ועויתך במחן עניך - בתלמוד (בבא בתרא ד ע"א) אמרו
שדניאל נענש על שהשיא עיצה זו לנבוכדנצר הרשע כאשר בעתיד חתכוהו מגדולתו
בחצר אחשורוש או במה שהושלך לגוב האריות
למה דניאל לא עשה טוב בזה שנתן עצה לנבוכדנצר לחזור בתשובה?
רש"י בדניאל פרק ד פסוק לב ד"ה "כלה חשיבין" - רבותינו אמרו האי חירגא
דיומא לא שמיה אבק הנראה בשמש
מה הכוונה האי חירגא דיומא לא שמיה אבק הנראה בשמש?
תודה רבה!
אני מבקש שזה לא יפורסם באתר

תשובה

א חיה האמורה בפסוק היא בעל חיים וזה כולל שור.

ב מגלגלין חובה ע"י חייב.