דילוג לתוכן העיקרי

הרב ערוסי קורא לנצל את ההקפות השניות במוצאי שמחת תורה לפיוס לאומי

אתמול הבענו את כאבנו ואת מחאתנו על הפרובוקציה שהייתה בכיכר דיזנגוף. בשעה שמי מאלו אשר נושאים את רוממות הדמוקרטיה בפיהם, רומסים ודורסים את זכויות אותם בני אדם שרוצים ומבקשים להתפלל בהפרדה מגדרית לפי רצונן של הנשים, או לפי רצונם של הגברים. וכמובן הצבענו אצבע מאשימה אל בית המשפט העליון שלא פסק פסיקה חוקתית אמיתית, וכן לא גילה מנהיגות ולא הבין עד כמה אחדות עם ישראל תלויה בכף מאזניים בעניין הזה.

 
לשמחתנו התברר שרבים מחוגים שונים אפילו שאינם דתיים לחלוטין, הביעו את דעתם כמונו. מלבד כמה מנהיגים פוליטיים מסוימים מאכזבים שלא מצאו לנכון לגנות את העניין אז כך יוצא שכעת יש איזושהי התעוררות רבתי נגד כל הפרובוקציות הללו, שיוצרות שסע בקרבנו.
 
משום כך, זה הזמן וזה המקום לומר, ראו גם ראו עד כמה תורתנו מנתבת אותנו לדרך של חיים ביחד. גמרנו את ימים הנוראים ואנחנו נערכים לימי שמחה. בואו ננצל את ימי השמחה הללו - חג הסוכות הבא עלינו לטובה כדי לקרוא לפיוס לאומי. המנהיגים ישבו וינסו למצוא את הבעיות אשר גורמות לוויכוחים בינם לבין עצמם, ולמצוא דרך משותפת, אבל מבחינה עממית חדלו מהמחאות הללו השוסעות וקורעות את העם. בואו וננצל את מוצאי שמחת תורה ונקרא לעצרת רבתי של אחדות ואחווה בתוך העם.
 
נצא נא בהקפות שניות, המעוניינים בהפרדה מגדרית לפי רצונם - יעשו כן ואלו המעוניינים להיות יחד עם נשותיהם - יעשו כן. אבל נצא כולנו להקביל את פני תורתנו הקדושה ששמרה עלינו במשך אלפי שנים, והיא אשר תשמור עלינו עוד הלאה - עד נצח.
 
זוהי העת הראויה שנעבור מימים נוראים אל ימים של שמחה ואחדות.
 
אני קורא לכולם לנצל את מוצאי שמחת תורה וההקפות שניות לפיוס לאומי ע"י ללכת לתת כבוד לתורה ולתת כבוד לרצונותיהם של בני אדם, ולא לכפות אלו על אלו דרכי התנהגויות שונות, עד שהקדוש ברוך הוא יערה רוחו ממרומים וימצאו כל אחד ואחד, דרך התורה כראויה. אבל עד אז לתת לכל אדם לנהוג כפי שרוצה מבלי לקנטר או לקטר אלו על אלו.