דילוג לתוכן העיקרי

נסיעה לחו"ל בט' באב- 2

שאלה

סליחה מכבוד הרב, נראה לי ע"פ התשובה שלא הסברתי טוב את עצמי. א. בית הספר למוזיקה (קונסרבטוריון ) שייך לעיריה, ואין שום קשר לישיבה כלל . ב.הבן מנגן בקונסרבטוריון לאחר שעות הלימודים בישיבה. מאוד חשובה לי תשובתך ובגלל זאת , אני פונה שוב. בברכה ותודה מראש

נסיעה לחו"ל בט' באב 

שלום רב. בני בן 13 +, לומד בישיבה תיכונית, ותלמיד בבי"ס למוזיקה. בקיץ הקרוב התזמורת שבה הוא מנגן נוסעת לקונצרט תחרות באירופה. הבעיה היא שהנסיעה נופלת בדיוק במועד שבו חל ט' באב. ליתר פירוט: יום ה- נחיתה - מנגנים יום ו- מנגנים בבקר שבת יום א-טיול יום ב-טיול יום ב בערב - ערב ט, באב יום ג- ט, באב יום ד-טיול יום ה- טיול + חזרה לישראל להשכלה כללית:אי יציאתו לא תפגע בהמשך עתידו בתזמורת! השאלה- האם הבן יכול לצאת לנסיעה זו? תשובה: יש לדבר עם הרבנים שלו, שהרי מדובר בישיבה תיכונית שאמורה להתנהל לפי כללי ההלכה. והם לבטח ייתנו הסבר שכל ההופעות לפי ההלכה.

תשובה

מאחר ואין הישיבה מארגנת את הנסיעה וההופעות, עליך לדאוג לעצמך, כדי להבטיח צניעות, כשרות המאכלים ושמירת השבת וכיו"ב. אשר להופעות, אין לנגן ניגונים משמחים משנכנס אב, שאנו צריכים למעט בשמחה, רק ניגונים עצובים. כמו כן מותר ללמד תלמידים לנגן בימים אלו, גם אם הלימוד הוא במנגינות שמחות.