דילוג לתוכן העיקרי

התייחסות של רב יישוב

שאלה

בס"ד שאלתי נוגעת להתייחסות של רב ישוב.
1. לפני מספר שבועות חולק ברושור בתיבות הדואר ביישוב בו אני מתגורר ועל פיו ישנה אפשרות לעשות מנוי לעיתון ידיעות אחרונות. לאחר הפרסום בתיבות הדואר יצא מכתב שנכתב ע"י תלמיד באחד ממסודות הלימוד ביישוב נגד עיתון ידיעות ונגד העתונות בכלל תוך שימוש בכינויים כגון פונוגרפיה, לשון הרע וכו'. על המכתב הנ"ל חתמו מספר אנשים ונשים ובתוכם רב היישוב. גם מכתב זה חולק בתיבות הדואר. לאחר מכן החלה שרשרת של תגובות שאחת ממנה אני כתבתי ( התגובות פורסמו בפורום מקומי באינטרנט אצלנו ביישוב) במסגרת תגובתי שנוסחה בלשון של שיר נאמרו דברים נגד הכפייה ונגד ביטול החשיבה האישית וכו'. כמובן ודי צפוי שכל הרבנים שחתמו על המכתב כעסו. אלא שרב היישוב החליט לקחת את הנושא למדרגה אחת גבוהה והוא שלח כל מיני שליחים לאיים עליי לאחר האיומים החליט הרב שזה לא מספיק והוא פנה לוועד בית הכנסת בו אני מתפלל והודיע להם שהיה וכל הציבור לא יחרים אותי אישית ולא יתנער מפגיעה בכבוד התורה, הוא לא יבוא לתת שיעור בחג השבועות לאחר שנהלתי התכתבות עם הרב שהייתה קשה, תוך שאני עומד על כך שלא פגעתי בכבוד התורה, הבנתי שכבודו נפגע ולכן שלחתי מכתב שבו הודעתי על כך שאני מבקש סליחה באם הרב נפגע. כפי שהובטח לי ע"י השליחים הרי שדבר זה יביא לסיום הפרשה. אלא שכנראה רבנים אינם כפופים לנורמות בסיסיות, ולמרות מכתבי יצא מכתב נגדי ( בלי להזכיר את שמי ) עליו חתמו כל וועדי בתי הכנסת בישוב. לפי דברי השליחים המכתב הראשוני נגדי היה קשה ביותר והוא שופץ מעט בכדי לקבל כמה שיותר חתימות. כמובן שהתברר לי שהרב דאג לכך שכמה שיותר אנשים יראו את המכתב הראשון שנכתב נגדי אבקש לציין ששלחתי את השיר שכתבתי וכן את התגובה של הרב, לחבר וידיד שנמנה על רשימת הרבנים העונים תשובות באתר זה, והוא סבר שמכתבי הינו ראוי ומצוין. מאחר שאני לא רוצה לפנות אליו בשאלתי זו מתוך כך שקרא את המכתב הרי שאני מבקש לדעת כיצד עלי לנהוג תחילה כמובן שרציתי לפנות לבית משפט נגד רב היישוב בתביעת לשון הרע, הסתה איומים וכדו'. אך אני סבור שיש לעשות זאת קודם דרך הליכה לדין תורה. אבקש את תשובת הרב כיצד עלי לנהוג ולהיכן הוא ממליץ לי לכת לדין תורה נגד רב היישוב.
תודה

תשובה

יקירי! צער גדול הצטערתי כשקראתי את שאלתך. אני מניח שמדובר ביישוב דתי, שיש לו רב. ואם כן, לכאורה טעית כשהגבת נגד התגוננות תושבים ובראשם רב היישוב, מפני ההשפעה השלישית שיש לעיתונות החילונית, פורנוגרפיה, אלימות וכיו"ב (לשון הרע, גם העיתונות הדתית לוקה בו). ואין בהתגוננותם כפייה וביטול החשיבה העצמית, שהרי יש בתורה מצווה הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא. ויש ילדים וילדות שטרם בשלו בחשיבתם, ונמצאים בתהליך בגרותם, שהעיתונות שתוכניה אלימות ופורנוגרפיה מגרים יצריהם, ולא מפעילים את חשיבתם, ובינינו לבין עצמנו יש גם מבוגרים שגם הם נופלים בפח גירויים אלו. אילו היה מדובר ביישוב מעורב, דתיים ולא דתיים, אזי יש צורך להשתמש בערוצי הסברה הולמים. אבל כשמדובר ביישוב דתי, הרי דומני שיש קונצנזוס לגבי השפעותיה השליליות של המדינה בתחום הפורנוגרפיה והאלימות. וכיצד נכניס לבתינו וליישובנו עיתונות שאנו מסבירים לאחינו הלא דתיים, בדרכי נועם את מפגעיה. עתה שהפרשה התגלגלה למחוזות רחוקים ומסוכנים, חלילה חלילה מלהביא עניין זה לביהמ"ש, לענ"ד גם לא לדין תורה, די בכך שתגיע להסכמה לדבר דלעיל. בקש פגישה עם רב היישוב, התנצל בפניו כהלכה, ואין לי ספק שבכך ייושרו ההידורים ותימנע מחלוקת וחילול ה'. וה' יהא בעזרך.