דילוג לתוכן העיקרי

חיסון ילדים נגד הדבקה בקורונה

שאלה


כשם שכל יהודי צריך ללמוד הלכה בעצמו לפני שהוא שואל שאלת רב (ואילולי רק כדי להבין את תשובתו), כך כול הורה צריך לבדוק מה אומרים המומחים בתחם הוירולוגי לפני שישאל את הרופא שלו מה לעשות (אם עדיין יהיה לו צורך לשאל רופא).  
במצב של היום ובמיוחד במדינת ישראל, רופא שיומר שלא לחסן ילדים, יפוטר מתפקידו בב"ח ובקופת חולים, ומשום כך אי אפשר לסמוך על המלצתו, תשובתו תהיה מה שתהיה. ובכן, לע"ד תשובת הרב שיש לשאל רופא, זו היא התחמקות חסרת אחראיות... (נאמר בצער גדול ואם כל הכבוד הראוי).
שאלתי: האם הרב עבר על המחקרים הרבים המפורסמים באיטרנט בכל השפות, והאם הוא שמע את דעות המומחים בשם עולמי בתחום, כדי לגבש בעצמו ולעצמו עמדה בנושא הזה? שבתמצית, העולה מהם הוא שמערכת החיסונית הטיבעית של ילדים לא מצריכה חיסון, שהזריקה גורמת נזקים רבים נכרים כבר היום, שאין לנו שום מידע מה יהיו לתווך ארוך התוצאותיו בבריאות ובגנגטיקה אצל ילדים שקיבלו (למסכנה אחרי עיון בדעות המומחים) זריקת רעלת (ההגדרה של ד"ר ולדימיר זלנקו ואחרים), וכל זה בהכשר משרד הבריאות ותחת השגחת פייזר שקיבל מהמשלה את מדינת ישראל כ"מעבדת ניסוי" (המילים של בורלה, מנכ"ל פייזר)... 
הנושא מספקי חשוב כדי שאמחה.   
 

תשובה

לא את מבינה ברפואה ולא אני מבין ברפואה, ובוודאי שלא כל הורה מבין ברפואה, וההלכה מחייבת אותי לשמוע לקולם של רוב הרופאים, כשיש מחלוקת ביניהם, כך אנו נוהגים ביוה"כ וכן בפקו"נ. והרוב המכריע של הרופאים בעולם מעודד חיסונים, גם לילדים.

אשר לקונספירציות, על הטוען כן להביא ראיה, כי אין לדבר סוף, כי כל חוות דעת של מומחה תיכלל מחשש לקונספירציה, ומי לידך יתקע שהפרסום באינטרנט השוללים את החיסונים אינם מגמתיים.

אנו כהדיוטות מחויבים להלכה, וזו מחייבת אותנו לשאול רופאים ולנהוג בהתאם.