דילוג לתוכן העיקרי

בריכה בישוב, חולצה עם אותיות מרובעות.

שאלה

שלום לכבוד הרב.
א. חברי גר ביישוב דתי באזור בנימין, בישוב יש בריכה עם שעות נפרדות, כעת יש בישוב רק מציל והופתעתי לשמוע הוא קיבל היתר לשמש כמציל גם לבנות, ושאלתי איך יתכן שנגיד עליו שהוא אמן טרוד בעבודתו שהרי כל עבודתו היא להסתכל על המתרחצות ובודאי יבוא ע"י כך לידי הרהור, ועוד האין זה חוסר צניעות שהוא יראה את כל הנשים הפנויות והנשואות בבגדי ים?
ב. בהתאם לתשובת הרב http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=70933 על כתב מרובע, יש בידי חולצות רבות לזכר אלי כהן וכתוב עליהן "אלי שלא ישכח לעולם", האם מותר ללבוש אותן ולהיכנס איתן לשירותים שהרי הן מודפסות בכתב מרובע ואולי גם השם "אלי" הוא נחשב לעניין זה כשם ה', האם עליי ללבוש את החולצות הפוכות (אמנם ידוע דזה גורם לשכחה..) ואולי ראשי אני למחוק את הכתב כליל ושתישאר החולצה ללא כתב כלל. בברכה ארז.

תשובה

א. הדבר פשוט שחובת יישוב דתי להפעיל מצילה לנשים ומציל לגברים, וכל עוד אין דבר כזה, על הנשים הנכנסות לאותה בריכה שיש בה מציל, להיכנס רק עם שמלה.
ב. אסור להיכנס עם אותיות מרובעות של שפת הקודש לשירותים. אסור להיכנס גם עם אותיות עגולות לשירותים, אם יש שם ה' המילה "אלי" במקרה זה היא חול, כי היא שם פרטי, ואסור לקדשו, כי אם מקדשים אותו, מגשימים את ה'.