דילוג לתוכן העיקרי

שירים חסידייים

שאלה

שלום כבוד מורנו ורבנו הגאון ר' רצון ערוסי שליט"א. ראיתי ושמעתי את תשובותיו של מורי בעניין שירים חסדיים, שזה לא ראוי, ויש ושירים אלו הם חוצפה כלפי שמיא וכו'. אך
רציתי לשאול בכל זאת, אני באמת שואף לנהוג כמו הרמב"ם ולא לשמוע כלל שירים עם מוסיקיה וכו'. אבל יש לי בעיה שאני מאד אוהב מוזיקה (את הצלילים והלחנים, פחות את המילים) וזה עושה לי טוב בלב ובנשמה, ואני בהחלט מתחבר למה שכתב הרמב"ם שזה טוב לשמוע מוזיקה כדי להסיר מרה שחורה. אבל אני מעדיף לשמוע עם אחי וחבריי מוזיקה חסידית מאשר שהם ואני בתוכם נשמע מוזיקה שאינה ראויה, של שירי אהבה ושירי עגבים של מוזיקה חילונית, שהם אסורים גם מפאת תוכנם הגס והזול. ואני אומר אם כבר לשמוע, עדיף לשמוע מוזיקה חסידית, וגם מוסיקה של זמרים חרדים שלא שרים פסוקים, כמו למשל חיים ישראל ששר שירים המדברים בענינים שבקדושה ואין הם תוכן של פסוקים, אך גם באלה ששרים פסוקים אני מאוד מתחבר למוזיקה, ולעיתים גם לתוכן שהוא באמת כמו תפילה על שפתיי!!! אני באמת מרגיש כאילו אני מתפלל באותה שעה ונשפי יוצאת של אבינו שבשמיים. יורני מורנו ורבנו כיצד לנהוג.

תשובה

שיקולך נכונים, במיוחד לרגל מצבך האישי. ולכן מותר לך אבל השתדל למעט בתיפלה, פחות שירי פסוקים יותר לחנים, פחות שירים שבהם החזנים מעוותים את שמות ה', וה' יהא בעזרך.