בריכה בשבת
לרב שלום וברכה ראיתי שכבודו מתיר רחצה בבריכה פרטית בשבת עם שמירת גדרי הצניעות וכך גם אמרתי בשמך בשיעור שהעברתי בשבת ב"שלום ורעות" בהל' שבת. תהיתי אם גם מארי זצ"ל היה מורה להיתר לפי שהוסיף עוד דרישה באותה הלכה"פ"כג, ה"ה" - שהמים רדודים ואין חשש טביעה במים כך שאין מקום כלל לשימוש בחבית שלשייטין"הגדירו רבנו בפיהמ"ש כלים ב, ג וכנראה נעלם לרגע מעינו החדה של מארי שלא הביא פירושו על אתר אלא את המציאות בתימן". הדברים לא מפורשים ברמב"ם וגם הרב רבינוביץ' "י"פ"לא הזקיק דרישה זו לפי שסמך על פי' הרמב"ן במלחמות שכאשר הבריכה מוקפת שפה הוא שט בין דופנותיה ולא מחזי כשט על פני המים דלא דמי לנהר המושך מימיו. האם כבודו יודע מה היה מארי מורה להלכה? ביקר נהוראי יהב
כשכתבתי את תשובתי להתיר בריכה פרטית, בההיא שעתא נשכחו ממני דברי מארי ז"ל, שדוקא בבריכה קטנה רדודה. כי באמת אין תנאי זה מפורש בדברי רבינו. ואפשר שמארי דייק זאת ממה שאמרו בגמרא, שבת, מ - מא, "א"ר זירא אנא חזיתיה לר' אבהו דשט באמבטי...". בין כך ובין כך, לפי שעה, הואיל ויצא הדבר ממארי ז"ל להחמיר, כך יש לנהוג, עד שנתיישב בדבר ונראה אם פירושו של הרב רבינוביץ להקל מספיק מבוסס. אשר לתמיהתך שנעלם מעינו החדה של מארי ז"ל, דברי רבינו בפיהמ"ש, כלים, ב, ג, דומני שלא נעלמו, אלא שחביבים אצל מארי דברי רבותינו בתימן, והמציאות שהיתה בתימן, כדי לפרש דברי רבינו ולבססם על המציאות.