בית המקדש ומשיח
שאלה
לכבוד הרב האם לשיטת הרמב"ם יתכן שבית המקדש יבנה קודם למלכות בית דוד, או שדעתו היא שחייב להיבנות אך ורק על ידי המלך המשיח? אמנם בירושלמי כתוב שבית המקדש יבנה קודם למלכות בית דוד. מצד שני בהלכות מלכים פרק יא הרמב"ם אומר שמשיח יבנה בית המקדש. מצד שלישי בפרק י"ב הוא כותב שלא נדע איך יהיו הדברים עד שיהיו, ולא ברור האם זה רק על סדר ביאת אליהו הנביא וכיו"ב או גם על העניינים שבפרק י"א. השאלה היא האם הרמב"ם בפרק י"א התכוון להכריע הלכה בעניין ולקבוע שהמקדש יבנה בהכרח רק על ידי המשיח, או שלשיטת הרמב"ם גם בעניין זה לא נדע איך יהיה עד שיהיה?
תשובה
מלך בן דוד הוא יבנה את המקדש, כי זו מצווה, שבה הוא ייבחן, כמו שגם מלך ישראל נבחן במצוות מחיית עמלק.