דילוג לתוכן העיקרי

ייחוד

שאלה

שלום לרב
האם 'מפי הקבלה' שכתב רבנו בתוקפו של איסור ייחוד, היינו דאורייתא או דרבנן. לא זכיתי להבין כוונת מארי בהערתו שם, וגם בקונטרס 'מפי השמועה' אשר לו הובא עניין זה בציון בלבד ללא התייחסות.
תודה ושכמ"ה.

תשובה

ייחוד עם נשואה דאורייתא, והוא מפי הקבלה ממשה רבינו ויש לו רמז בתורה. וייחוד עם פנויה גזירה מדרבנן. עיין דברי מורנו הרב יוסף קאפח, אישות, א, ד, אות טו. וכן בקונטרס הנ"ל בשאלתך.