דילוג לתוכן העיקרי

קידוש על מזונות

שאלה

לכבוד הרב בשבת הוזמנו לאכול אצל הורי אשתי, אנחנו היינו צריכים לחכות להם שיחזרו לבית מבית הכנסת. האם ניתן היה לקדש בבית שלנו על יין ואחרי זה לאכול מזונות (לא כקביעת סעודה) ולברך על המחיה ואחר כל ללכת לבית הורי אשתי ולסעוד שם ללא קידוש?
תודה לכבוד הרב

תשובה

בפניכם שתי אפשרויות:
א. לקדש ולאכול מזונות בכוונה לקבוע סעודה. ואח"כ ללכת לבית הורי אשתך ולאכול בלי קידוש.
ב. לקדש ולטעום מזונות, וללכת לבית הורי אשתך, ולקדש עבור הסעודה ולאכול סעודה. ואפשרות זו נכונה יותר. כי הקידוש הראשון מתיר הטעימה. והקידוש השני לצורך הסעודה, במקום סעודה.