דילוג לתוכן העיקרי

קידוש על יין מבושל

שאלה

שלום עליכם הרב.
מישהו אמר לי, שלפי הרב יצחק יוסף, ספרדי ששומע קידוש מאשכנזי שמקדש על יין מזוג (שלפי הספרדים הוא פסול לקידוש) יוצא ידי חובה, כיוון שהאשכנזי כן יוצא יד"ח באותו היין. שאלתי היא האם לפי הרב קאפח, אפשר לצאת ידי חובה כששומע ספרדי שמקדש על יין מפוסטר, כיון שסוף סוף לפי הספרדים זהו יין כשר? עליי לציין שהנני לומד בישיבה ספרדית בה מקדשים על יין מפוסטר.
תודה רבה. אשמח לתשובה בהקדם האפשרי.

תשובה

הקידוש הוא חובה אישית, ולא חובת ציבור כמו קריאת התורה, ולכן אין יחיד מתבטל כלפי יחיד, והואיל ולפי השומע אין זה קידוש, לענ"ד, אינו יוצא ידי חובת קידוש, ע"י המקדש, שלשיטתו הקידוש הוא קידוש.