דילוג לתוכן העיקרי

עירוב תבשילין

שאלה

שלום לרב שליט"א. אדם שהניח פת וביצה לצורך עירוב תבשילין. כששם את הביצה לצורך העירוב בתחילת החג הביצה ראויה לאכילה. במהלך החג - ראש שנה שהיו שני ימים, הביצה הסריחה כי לא הניחו את העירוב במקרר.
1. האם ברכת העירוב לבטלה?
2. האם המאכלים שבושלו בחג, בושלו באיסור?
תודה לרב.

תשובה

אם היתה הביצה ראויה להיאכל ע"י הדוחק, סמוך לשבת, העירוב - עירוב. ואם לא, כל שבושל והוכן עד שהביצה הסריחה, מותר, וכל שבושל והוכן אחרי שהסריחה - אסור, ובכל מקרה הברכה אינה לבטלה.