דילוג לתוכן העיקרי

שאלות ובעיות

שאלה

שלום לכבוד הרב
אני חוזר בתשובה מזה מספר שנים
מספרר שאלות שהטרידו אותי .

1.אמונת חכמים: "אפילו יאמרו לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין".‏ קצת קשה לי לקבל את הקביעה המסוימת הזאתי , והאם כך להלכה? ומה היא הגדרה בכלל של תלמיד חכם ?
2.בתשעה באב אנחנו אומרים בתפילה ... העיר האבלה החרבה השוממה הנתונה ביד זרים....
האם אנחנו לא משקרים בתפילה כל תשעה באב? שהרי ירושלים לא חרבה ולא שוממה שהיא שוקקת חיים עם ריבונות יהודית
3. דוג' נוספת איך בתפילת מוסף אנחנו מבקשים " שתעלנו לארצנו ותטענו בגבולנו .. י הרי אנחנו כבר בארץ ? איך אפשר לכוון בתפילה ולבקש שתעלנו לארצנו שאני בעצם נמצא בארץ יישראל
4. כיפה - לאחר חקירה קצרה שעשיתי הבנתי שכיפה/כיסוי ראש זה בעצם מידת חסידות .. ( את זה ראיתי בילקוט יוסף) שתלמידי חכמים מחוייבים בכך ,
לפי רמבם/שולחן ערוך שפסקו בנושא ברכות השחר משמע שמברך מספר ברכות לפני עוטר ישראל בתפארה , דבר שני במסכת ברכות נאמר אם ירד לטבול והגיע זמן קריאת שמע אם המים עכורים כך שלא תראה ערוותו יאמר קריאת שמע
מכאן משמע שאין שום קשר בין כיסוי הראש לקיום מצוות וכיסוי ראש לא מעכב
לאור דברים אלו - האם מותר לברך ללא כיפה ?
האם מותר ללמוד תורה ללא כיפה ?
האם מותר להתפלל ללא כיפה ?

תודה

תשובה

א. אכן יש לשמוע בקול הסנהדרין, אפילו יאמרו לנו על ימין שהוא שמאל, ועל שמאל שהוא ימין, כי חזקה עליהם שלא יורו הלכה שלא כהלכה.
ב. אכן אנו שמחים בבניינה החומרי של ירושלים עיר הקודש, אבל עדיין שוממה היא בקדושתה, באין מקדש ובאין חיי קדושה ואמונה, חילולי שבת, שחיתות, מצעדי תועבה וכיו"ב.
ג. דוק ותשכח. שתעלנו לארצנו ותטענו בגבולנו". וטרם זכינו להיות נטועים בגבולנו. לא מיבעיא בגין אויבינו הקרובים והרחוקים, אלא גם בגין אחים יקרים שהם בדעה שאנו כובשים.
ד. עיין בדברי מהר"י קאפח על הלכות תפילה, שבימינו, הסרת הכיסוי ראש, היא בבחינת פריקת עול מלכות שם שמים. וממילא שכל שאלותיך בעניין זה מתייתרות.