דילוג לתוכן העיקרי

והכיתי את הארץ חרם.

שאלה

שמעתי את ההלכה היומית של אתמול לגבי הדוקר במצעד הגאווה, ושל היום לגבי שרפת בית הערבים. אף על פי שהדברים מאוזנים, שפועים ונשמעים נכונים, בטעות יסודם. הם לגמרי מנותקים מהמציאות. אתה ניזון משטיפת מוח של התקשורת ומרוח הרע היוצא ממנה ונראה שלא נתת את הדעת להבין איפה באמת הבעיה. המסר היוצא מדבריך הוא כ-נ-י-ע-ה לשלטון הרשע והפשע, המוכר את הארץ לזרים, העושה צייד מכוון לאנשי ימין ומתנחלים, המטיל טרור על כל פוצה פה, ועל כל אלה אתה אומר "יש לנו ממשלה ויש לנו שלטון"??? נבחרי הציבור בהיסטריה והרבנים מכל הפלגים בפניקה, יחד מביאים עלינו אסון שנקנא לאלה שהוכנסו לתאי הגז. כן, חכמים היזהרו מדבריכם! אוטו טוטו ימי תשובה... נו... מי הוא זה שיעשה חשבון נפש ואיזה הוא שישאל את עצמו איך הגענו למצב הזה? תגידו שתקנו! תגידו הפקרנו! תגידו שיקרנו! תגידו בגדנו! תגידו במו ידינו שפכנו את הדם הזה! אז, אולי, אולי השם ירחם! אולי...

שאלה: מה אתה אומר עכשיו?

תשובה

צר לי על דבריך. לכולנו כואב מצבנו. אבל מהו הפתרון, אנרכיה?! בוודאי שלא. חלילה, אנרכיה רק תהרוס את הקיים.

אשר לשלטון, ניתן להחליפו ע"י בחירות, ואם אין שלטון אלטרנטיבי, טוב מהנוכחי, אם כן, דורנו טרם הוכשר לגאולה שלמה, ויש צורך להתקדם קימעה קימעה ולא להתייאש, כי כזו גאולתם של ישראל, כאיילת השחר קימעא קימעא.

צא וראה, ע"י פעולות בלתי אחראיות של יחידים, שלדעתי, הן אסורות, ולדעתך, הן מורות, הענין האמוני הן לגבי המוסר (כמו מצעד החרפות), והן לגבי ארץ ישראל, יוצא נפסד. כי התקשורת וגורמי שמאל מנצלים את ההזדמנות, וכן אויבינו, וכן גויי העולם, כדי לערער על זכויותינו האמתיות, כעם יהודי הדותי, בארץ הקודש.

ומאחר ולצערנו, אין רוב פוליטי, מוצק, שפועל לפי תורת ישראל, אם כן, אותם יחידים רק מזיקים, ולא מועילים, ועל כגון זה, צריך להיות חכם ולא צודק, יש צורך לשקול שיקולים של חוב והפסד לאומי, ולא לפעול בשיטה שעלולה להיות או הכל או כלום לא. חלילה. כל זה עניתי לך לפי השקפתך.