הפסק בסעודה
שאלה
שלום הרב.רציתי לשאול אם אפשר לומר לפי רבינו שיציאה לצורך הסעודה מהחדר שקבע בו הסעודה אינה נחשבת הפסק ואינו צריך ברכה אחרונה ושוב ברכה ראשונה, ק"ו מביקש מלח לאחר ברכת המוציא שאינו נחשב הפסק.וכן אם צדקו דברינו אשמח לדעת מה הגדר של צורך?שהרי רבינו אמר יוצא לדבר עם חבירו.שנחשב הפסק.אבל כל דבר שהוא צורך למשל ילדים תינוקות או החלפת כסא ואוכל וכו האם יחשב הפסק?תודה וכל טוב
תשובה
כל שהוא לצורך הסעודה, כפשוטו, אבל גם אם נתלכלך ויצא ממקום הסעודה, אבל בתוך ביתו, כדי להתנקות, או אפילו לשירותים, עדיין הוא בתוך הסעודה, וכן צורך ילדים, שמפריעים לו בהמשך הסעודה, והטיפול בהם בתוך הבית מאפשר לו את המשך הסעודה.