מועדות
בס"ד. שלום כבוד הרב.
כידוע, במס' אבות נאמר איפשהו, שמי ש"מבזה את המועדות", אין לו חלק לעולם הבא... בשל המועד המתקרב... הייתי ממש רוצה לדעת מה זה בדיוק לבזות את המועד, כדיי שח"ו לא אכשל בזה... כי נגיד בסוכות, מה אני כבר עושה שקשור במועד? אומרת הלל ואוכלת לפעמים בסוכה...? וחול המועד גם נחשב? אשמח לבל תשובה בהקדם...תודה רבה!
במשנה, אבות, ג, יד, כתוב שהמבזה את המועדות אין לו חלק לעולם הבא. הרמב"ם, יו"ט, ו, טז, כשדן בכבוד יו"ט ושמחת יו"ט, כתב, וכל המבזה את המועדות, כאלו נטפל לעבודה זרה. והדבר נראה שכוונתו למי שפוגע בכבוד יו"ט ובשמחת יו"ט. לא כמי שפירשו למי שעושה מלאכה במועדות. ואליבא דאמת שקשה לומר שמי שעושה מלאכה במועדות אין לו חלק לעוה"ב, או נטפל לע"ז, כל שכן למי שלא מכבד יו"ט ואינו מקיים במחרת יו"ט. ונראים הדברים, שכמו שבשבת המחלל שבת בפרהסיא, דינו כגוי, כי הוא מכחיש שה' ברא עולמו אחר ההעדר המוחלט, ומשגיח בעולמו, כך המבזה את המועדות, אפילו ע"י שאינו מכבד את יו"ט ואינו שמח בהם, מתוך ביזוי, הרי הוא כמכחיש את הנסים שה' עשה לאבותינו ולנו, ולכן הוא כאילו נטפל לע"ז, ואין לו חלק לעולם הבא.