רמב"ם ורמב"ן
לק"י כבוד הרב שלומו ישגא,
הבנתי משיעורים שונים כי הרמב"ן היה שכלי כל חייו ובסוף ימיו הפך את תפיסותיו לאור הקבלה שלמד, כמו כן שמעתי מפי רב וד"ר כי הרמב"ן שיבח את הרמב"ם וטען כי ספרו מורה נבוכים הוא מצוין למעט דבר אחד והוא שמו של הספר שצריך להחליף ממורה נבוכים למביך מורים. אני לא רוצה לכוון ללשון הרע חלילה, אני רוצה לומר לאדם שאני מכיר על המקורות בהן שיבח הרמב"ן את הרמב"ם על אף המחלוקות בתפיסה ואפילו בסוף ימיו כדי להוציא את אפשרות הטענה שתיאמר כי מה שאמר הרמב"ן זה לפני שנהפך למקובל ונהיה "רוחני" יותר משהיה.. (וממילא הבין והפנים את התורה ורצון ה' יותר טוב מה"שכלתנים"). אודה לרב אם יענה על השאלה מהו יחסו של הרמב"ן לרמב"ם? (או לפחות מקור או שניים לנידון) עליכם השלום, גלעד, חשמונאים ת"ו.
אין לנו אלא מה שכתוב, ולפי מה שכתוב הרמב"ן העריך את רבינו בתרומתו ההלכתית העצומה, ובמאבקו האדיר נגד הכופרים בתורה שבעל פה. הרמב"ן היה גם תלמודי וגם רופא, כהרמב"ם, אבל אין ספק שיש עניינים שנפרדה דרכם, שהרמב"ם מסבירם בדרך פילוסופית והרמב"ן בדרך קבלית, כמו גלגול וכיו"ב. והקבליות שברמב"ן, ובדורו עדיין לא היתה קבליות "רוחנית", כפי שאנו מכירים המן האר"י ז"ל ואילך.