דילוג לתוכן העיקרי

הסבר כבודו בדברי מרי במקוות

שאלה

לק"י, כבודו הסביר שזה נגד כוונות לאל הזה וכו', וצריך לכוון לשם הטבילה. ויש לי ג' שאלות בדבר -
א. לנדה א"צ כוונה ואע"פ כן מרי יוצא נגד זה.
ב. מדוע יוצא מרי נגד מה שמחייבים את הכלה לטבול שבע פעמים, ונגד בתי הדין בטבילת גרים, ואילו היה זה רק מצד החלישות, ניחא. אך מרי מביא את זה בצירוף.
ג. מנין הביא כבודו את הכוונות לאל זה וכו', איפה מצינו כזה דבר ביהדות? לא שמעתי על מנהג כזה מעולם. ואין צורך לצאת נגד מנהג כזה. הנני השואל כדי לברר ולא חלילה לקנטר.

תשובה

א -
ב. נכון, אבל בעניין טבילת האישה לנדתה יצא קצפו על פגיעה בבריאותה, דוק ותשכח.
2. כמו הקורא שמע שמע ומודים ומודים.