דילוג לתוכן העיקרי

שאלה

שאלה

לרב שלום,
רציתי לדעת אם יש בעניין הזה גנאי? - גיסתי רצתה לאכול עוגה שקבלנו אותה מדודה שלי ואז היא שאלה אותי אם יש בעיה של כשרות אז אמרתי לה שאין בעית כשרות בעוגה היא שאלה אותי זאת מכיון שדודתי לא כ"כ צנועה ואז אמרתי לה אין לך מה לדאוג בעניין של הכשרות דודתי חבל על הזמן. האם יש כאן גנאי שאולי רק בעניין הכשרות היא טובה ולא בדברים אחרים בגלל שאמרתי בעניין הכשרות היא חבל על הזמן? - רב אחד הגיע לחלק לכיתה שלי סידורים (בגלל שהם עולים אז הגלאים הם מ7-12) ואז הראתי לאחותי את התמונות שהרב נגע בכתפיים של כל ילדה גם בילדות הגדולות האם היה מותר להראות את התמונות שהרב נוגע בבנות או שיש כאן גנאי?

תשובה

1. ביחס לדודתך, לא שגית. כי הכלל הוא שמי שחשוד על איסור תור, ה כגון פגיעה בגדרי צניעות, שאסורים מן התורה, חשוד גם על כשרות באיסורי תורה. ולכן אתה הגנת על דודתך והעדת, שהיא מדקדקת היטב בעניין הכשרות, לא אתה חשפת שדודתך לא מתנהגת בצניעות, זה היה ידוע לגיסתך, כי כנראה הדבר גלוי לרבים.
2. אם כוונתך היתה לספר בגנותו - אסור. אולם אם כוונתך לשאול אם התנהגות כזו מותר, מותר. ואם את יודעת שאותה התנהגות פסולה, ואת רוצה להזהיר את אחותך מפני אותו רב - מותר.