דילוג לתוכן העיקרי

האכלת החולה בשיעורין ביוה"כ

שאלה

האם הרמב"ם פוסק זאת ?

תשובה

רבינו לא זכר דין זה של פחות מכשיעור, אלא זהו דין שהרא"ש כתבו והועתק לשו"ע. אבל גם רבינו יסכים לו. כי אם אפשר למעט באיסורים מבלי לסכן את החולה, עלינו לעשות כן. כמו אם לפניו יש אוכל מותר ואוכל אסור, שעליו לתת לחולה האוכל המותר, אם אין הכנות שגוזלות זמן, ועלולות לסכן את החולה. ואם כן, כיו"ב בדבר בפחות מכשיעור, לאותם חולים שלחלוטין הם לא יסתכנו אם יאכלו וישתו פחות מכשיעור.