דילוג לתוכן העיקרי

גיור - המשך לתשובתך

שאלה

כבוד הרב השלום והברכה במכתב ששלחתי אליך לפני חודשיים לערך, גוללתי סיפור של אישה (כיום בת 26) שנולדה לאב בן משפחת כהן, אך לאם שנולדה נוצריה. האם עצמה התגיירה בגיור רפורמי, לפני חתונתה, גיור שאין לו משמעות. כשהגיעו בנותיה לגיל 3, ובתוכן האישה הנידונה, האם גיירה את הבנות גיור אורתודוקסי המוכר גם על בית הדין הרבני בארץ - ישראל (המסמכים נבדקו על ידי מכון "עיתים") בתשובתך אלי, כתבת שכיוון שהילדה השתייכה לאחר הגיור לעדה הקונסרבטיבית אין שום משמעות לגיור שלה. שאלותיי הן פשוטות. הילדה עצמה גדלה בבית יהודי לכל דבר. דא עקא, שהרוח הקלוקלת ששרתה הייתה הרוח הקונסרבטיבית. לעולם לא הייתה לה מחשבה לעזוב את הדת היהודית, אך ההיפך המוחלט. היא יהודיה בכל נימיה ובכל נפשה.
1. כיוון שהאם התגיירה בגיור רפורמי, אין שום תוקף לנישואיה עם בעלה היהודי והיא נוצריה לכל דבר ודבר. (לפי הבנתי המעטה). מה המשמעות לגבי ילדיה? (מבחינת הסטאטוס של ילדים שנולדו להורים שאינם נשואים)
2. האם הילדה חייבת לעבור גיור לחומרא (או פשוט גיור) רק בגלל שלא מדעתה הצטרפה לכת הקונסרבטיבית? מהן האפשרויות שימנעו ממנה לעבור גיור מחדש בימים אלו? האם העובדה שלא הייתה לה בחירה בכלל נשקלת לטובתה של האישה? האם ההלכה "זריזה" כל כך לבטל גיורים כשרים, ובמיוחד של אותם אלו אשר גדלו בבית יהודי לכל דבר ודבר למותר לציין, כמה תשובת הרב חשובה לי, בכדי שאוכל בהמשך לכלכל את צעדי. בברכת מועדים הקרבים אלינו בשמחה יובל

תשובה

1. ילדיה הם גויים, כי היא גויה. אין רלבנטיות לכך שההורים לא היו נשואים.
2. הבת צריכה גיור כדמו"י לכל דבר ועיקר.