דילוג לתוכן העיקרי

קידוש השם

שאלה

שלום הרב.
האם קידוש ה' וחילול ה' צריכים כוונה? למשל, אם בן אדם דתי עושה קידוש ה' בלא שהתכוון לכך - האם יזכה לשכר דומה למקדש שם ה' ברצון או שיקבל שכר פחות? כיוצא בזה, האם בן אדם שלא התכוון לעשות חילול ה'- ייענש על כך כאילו עשה זאת בכוונה או שיש שוגג בחילול ה'?
בתודה...

תשובה

לא ברור לי לאיזה קידוש ה' או חילול ה', אתה מתכוון. אם למות על קידוש ה', אין לך מעשה גדול מזה, ואין צורך בשום כוונה, כי אין אדם מת על קידוש ה' אלא מתוך כוונה לקדש שם ה'. ואם כוונתך להתנהגות שיש בו קידוש ה', הדבר ברור שיש שכר על כך, ובמיוחד שהאדם מתכוון לקדש ה' בהתנהגותו, שהוא מתנהג ברמה, בכל דרכיך דעהו, ושויתי ה' לנגדי תמיד, ומקיים בכך מצוות אהבת ה', שהיא לדעת הרמב"ם, לאהב שם שמים על אחרים. וההיפך לגבי חילול ה'. שהמתכוון לכך עונשו גדול יותר מהשוגג בהתנהגות שיש בה חילול ה'.