דילוג לתוכן העיקרי

עניינים שונים

שאלה

שלום לרב! א: ידוע לאורך כל הדורות שמי שסטה מדרכה של התורה הקדושה (השקפותיה, הנהגותיה, ציוויה, שמירתה), בדרך כלל לא "שרד", האם מישהו סטה מדרך התורה בתקופת מאורעות שהיו בתימן סביב נושאי ההשקפה והפסיקה? (ב300 מאות השנים האחרונות) כוונתי, כמובן, לת"ח ולא לסתם מחרחרי ריב. ב:ידוע שהתורה מועברת במסורת, וזה עיקר מעיקרי הדת, האם יש מי שאין לו מסורת בנושאי פסיקה בימינו? (כוונתי לת"ח גדולים בציבור התימני) ג: מה דעת הרב (להתיר או לאסור) לבישת מכנסי ג'ינס די צנועים (לגברים כמובן)? ד:האם יש נסיבות כל שהן שמותר יהיה להכות אדם ברחוב? ה:היה ונתקלתי בערבים שגרים (!!!) בשכונות של יהודים (!!!) בעירי,(ונפגשים, ומתחברים לנערות וילדות) מותר היה לי להכות אותם ומתוך עניין של הרתעה?, כלומר, בדרך אחרת אין מה לשנות, זאת בנוסף לתפילה, ולימוד להצלחת כלל ישראל, הם באים עם רצון להרע ישירות. ו:ניתן לדחות נישואים ע"מ לשרת בצבא?
תודה רבה לרב!

תשובה

א. איני יודע, בודאי לא כתנועה או כת, רק אולי כבודדים.
ב. המסורות שקיבלנו היום, ברובן הן כתובות בספרים, ולא תמיד מפי רב. כך שגם ת"ח שלא קיבלו מרבותיהם, למדו בספרים המקובלים מדור דור.
ג. כמעט כל מכנסיים, במיוחד אם הוא הדוק, גם הוא נאה, ולא ג'ינס. הוא אינו נח, וגם אינו צנוע. ואבותינו בתימן, לבשו שמלה, כמאמר הכתוב: "שמלתך לא בלתה".
ד. תלוי מי, ורק אם מדובר בהגנה עצמית, שמתחייבת ביותר מכח הנסיבות. כי הכלל, בהתגלע הריב, נטוש, ולא להיגרר חלילה לאלימות. ה. אם היישובים בלתי חוקיים, ניתן לבערם באמצעות המשטרה, וצריך להרבות בהשפעה חיובית על הבנות שלא תיגררנה אחריהם. ו. אם נמצאה אשה כשירה וצנועה, ובעלת מידות ויראת ה', יש להינשא תחילה, אם שני בני הזוג ראויים לנישואין.