קריאת מקרא בציבור בלילה

שאלה: 

שלום רב לכבוד הרה"ג רצון ערוסי.
ב"ה בבית הכנסת שלנו הנמצא ביישוב צורן שבשרון יש השתוקקות לחזור אל דרכי אבותינו בין אם זה במנהגים או בהלכות ומסורת הקריאה בדקדוק.
לאחרונה יש דרישה מהציבור ללמוד בשיעור מסודר את כללי הדקדוק והקריאה הנכונה ע"פ מסורת אבותינו, אך שיעורים אלה לא מתאפשרים להיעשות ביום אלא בלילה אחר ערבית כאשר כולם פנויים מעסקיהם. ועל מנת שנוכל לעמוד על דרכי המנגינה והקריאה בדיוק, יש צורך לקרוא פסוקים בשלמותם זה אחר זה כדי לבדוק האם כל אחד הבין כראוי את ההסבר ולא שרק נקרא כללים באוויר ללא יישום הדבר בפסוקים.
וכן יש בינותינו הרוצים גם כן לקרוא שמו"ת בציבור כמנהג אבותינו, אך דבר זה לא יתאפשר לכולם בשישי בבוקר שכן הרוב הולכים לעבוד ורק מתי מעט נשארים פנויים (וגם אם פנויים, אין פנאי להישאר עוד אחרי שחרית בעוה"ר.) האם יהיה מותר לקרוא שמו"ת לילה לפני או לאו? ואם כן, האם יותר לאלה שכן יש להם פנאי בשישי להצטרף עם שאר הציבור לקרוא שמו"ת בלילה?
בברכה רבה לכבוד הרב.

תשובה: 

יישר כוחכם. עלו מעלה מעלה אתם ובניכם, ומותר לכם ללמוד טעמי המקרא וכן שניים מקרא ואחד תרגום בלילה, אם זו האפשרות שעומדת בפניהם.

ובליל הושענא רבא, קוראים את המקרא בלילה.

תאריך: 
03/04/19 כ"ז אדר ב' התשע"ט
x

Audio Playlist