סתירה לכאורה בהרמבם
שאלה
יורנו רבינו
האם יש סתירה בדברי הרמבם בהלכות תלמוד תורה פרק ג' "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה...". לבין דבריו בסוף הלכות שמיטין ויובלות, האם חזר בו רבינו ממה שכתב בהלכות ת"ת לאור דבריו בסוף הלכות שמיטין ויובלות, או אין כל קשר בין הדברים ורבינו לא חזר בו.
תשובה
רבינו לא חזר בו, עיין שם בדברי מהרי"ק, שכוונת רבינו שכל אחד מבאי העולם, דהיינו גויים, שמתגיירים לחבור לדת האמת, ולתורה הקדושה, ולהתקדש ולהגיע לדרגת קדושה גבוהה כמו הכהנים והלוויים שהם משמשי ה', בבית ה', ובהפצת תורת ה' לעם ה', ולפי פירוש זה אין שום סתירה, דוק ותשכח.