דילוג לתוכן העיקרי

תשובה וייסורים

שאלה

שלום לרב לפני הרבה שנים יצאתי בשאלה וברוב עוונותי עברתי על איסורים רבים וחמורים רובם ככולם בין אדם למקום, שעונשם כרת ומיתות בית דין.. חזרתי בתשובה שלמה לפני כשנה בערך, ולאחר יום כיפור האחרון בו אכן התחננתי למחילה על חטאי, חשתי כי "פתחתי דף חדש" ושמחה עצומה מילאה את לבי ומאז אני עמל לבנות את ביתי בדרך התורה ולחנך את ילדי לאורה. הבעיה היא שנתקלתי כאן באתר זה בשו"ת בנוגע להלכות תשובה של הרמב"ם ולפיהם אין כפרה מלאה למי שעבר על עבירות חמורות כנ"ל עד שיבואו על האדם ייסורים ממרקים.. וייתכן כי אף מותו של האדם במקרה של חילול השם חו"ח.. מאז, אני חש עצבות כי לא נמחקו חטאי ואני עובד את ה' אבל כבר לא בשמחה אלא בדאגה ובצפייה לייסורים הממתינים... האם ישנה דרך לתקן, מעבר לחרטה, וידוי וקבלה לעתיד?
בתודה מראש

תשובה

כשם שזכית לשוב בתשובה, כך ה'י זכרך לשוב בתשובה שלמה. ותשובה שלמה מלווה בדעת תורה. עליך להרבות ללמוד תורה וללמוד כיצד לקיים את מצוות התורה מתוך ידיעה ומתוך אהבת ה' ולא רק מתוך יראת ה'. ולכן כל ייסורים שיבואו עליך, אפילו קלים שבקלים,
תודה לה', ותראה בהם כייסורין שממרקים, כי ע"י כך אתה תטהר את הפגמים שדבקו בנשמתך על החטאים. ואם חללת שם ה' ע"י עבירותיך, השתדל לקדש שם ה' עתה ע"י חזרה בתשובה, וסייע לרבים כמוך לשוב בתשובה ע"י שתהיה להם למופת ולמורה דרך. ולעולם תפנים בתוככך שתראה במיתתך בכל עת שה' יגזור אפילו אחרי אריכות ימים ושנים, תהיה כפרה לכל חטאיך. ובדרך כזו תזכה לכפרה גמורה, ולתשובה שלמה, ותזכה להיות בן העולם הבא לכל דבר ועיקר.