דילוג לתוכן העיקרי

מותר להסתכל עליה? - דחוף!

שאלה

שלום הרב,
1. אתמול התקשרתי לבחורה שדוד שלי שידך ביננו. קבעתי איתה פגישה לעוד כמה ימים. הפגישה הראשונה שלי בחיים! היום קיבלתי מייל מבחורה (צונזר...) שהייתי איתה בקשר כבר כמה שבועות. עד עכשיו לא קיבלתי תמונה שלה מסיבות טכניות (גם לא לחצתי), וגם לא קבענו פגישה כי היא רצתה לתת צאנס לבחור אחר שקידמני. היום היא שלחה לי תמונה. היא אמרה לי שהשבוע בע"ה היא תדע אם היא תמשיך עם השני. (צונזר...) האם אני יכול להסתכל בתמונה??? היא לא יודעת שקבעתי פגישה. היא שלחה לי את התמונה על דעת שלא ברור אם היא תגיע אלי. (צונזר...)
2. שאלה נוספת, האם אני יכול להתקשר לשדכנית שהפנו אותי אליה (הרב עזר לי בזה), למרות שהנה הנה כבר קבעתי פגישה עם הכלה...
3. אומנם ידוע לי שאין יחוד בנסיעה בעיר, אך האם הדין שונה בבחור ובחורה שנוסעים בפגישת היכרות?
4. שאלה קצת מחוץ לתחום. אני מקליט הרבה שירים\הרצאות מהרדיו לשימושי. האם אוכל לשתף אחרים בקבצים אלו?
5. הבחורה ביקשה להפגש (צונזר...). האם המקום כשר לפגישה?
תודה רבה לרב. יאריך ימים בטוב ושנותיו בנעימים.

תשובה

1. מאחר וכבר קבעת פגישה עם זו שדודך שידך לך, מוצא שפתיך תשמור ועשית. אל תתבונן בתמונה שקבלת כדי שלא תתבלבל ותהיה נבוך, לך לפגישה באמת וביושר, ובתפילה לה' שיסייעך במעשי רצונו, ואם גילית בחורה טובה, יראת ה', ובעלת מידות טובות וצנועה, המשך עימה, ואל תטריד עצמך באחרות, כי אין לדבר סוף. והתעניינות בו זמנית באחרות, מקשות על הבחירה, ויש ובחור כזה יוצא קרח מכאן ומכאן, ומעל לכל בעניינים אלו, צריך לפעול לשם שמים בלבד.
2. לא.
3. כל שנוסעים בעיר במקומות מוארים, ובלתי חשוכים, ונמצאים במקומות גלויים - אין זה ייחוד.
4. לא תמיד מותר להקליט, כי יש שמקפידים ואוסרים גם הקלטות כפי שאתה עושה, ואם ההקלטות היו בהיתר, מותר לך להאזין להם, ואחרים יוכלו להצטרך להאזנה שלך, ולא שאתה תשאיל או חלילה תשכיר לאחרים.
5. אינני יודע כיצד נראה מקום זה, אבל יש נוהגים בלובי במלון, כדי לשבת, מצד אחד במקום גלוי, ומצד שני באופן מוצנע במקום פינתי בלובי. וה' יסייעך למצוא בת זוגתך הרואיה לך.