איפור קבוע
שאלתי אל כמו"ר היא: בשנים האחרונות נכנסו לשוק כל מיני טכניקות המנסות לעשות חיים קלים לאשה המתאפרת: ובמקום שבכל בוקר תצטרך להתאפר, הרי שהמציאו את טכניקת האיפור הקובע. "איפור קבוע" מתייחס לתוספת צבע לפנים (קו שחור מתחת או מעל העין, תוחם שפתיים, שפתון וכו'), ומשמש תחליף קבוע למלאכת האיפור היומיומית. העיקרון: החדרת מחט חשמלית לשכבת העור העליונה במהירות גבוהה מאוד, תוך כדי הזרקת פיגמנט צבע הנספג בעור. המאפרת מורחת את האזור בחומר מאלחש, וכעבור כמה דקות מתחילה לעבור עליו במכשיר אלקטרוני דמוי עט עבה, שאליו מוצמדות מחט ומכלית צבע. בתום העבודה נותרות באזור אדמומיות ונפיחות, ובתוך זמן קצר מתפתח שם גלד. בתוך שבוע העור מתחיל להתקלף ומתחילים לראות את התוצאה (במהלך הזמן הזה מורחים על המקום תכשיר אנטיספטי מדי יום). רק כעבור חודש הצבע מתייצב לחלוטין ואפשר לתקן או לחזק את הגוון. איפור קבוע מחזיק מעמד עד שלוש שנים ונבדל מקעקוע בעומק החדירה לעור. בקעקוע חודרת המחט לשכבת העור העמוקה (הדרמיס) והצבע נותר לכל החיים. האם לפי התיאור הנ"ל - לפי רבינו, יהיה מותר לאשה לבצע את האיפור הקבוע הזה?
ייתכן שניתן להתיר אם אכן הדרך אותה תיארת שונה מהקעקוע שאסרה תורה. צריך להכיר זאת מקרוב ולהשוות.