דילוג לתוכן העיקרי

שאלות לעניין

שאלה

1) האם חובה לבנות ללכת עם גרביים או מעיקר הדין אפשר להקל במקום שדרכן להיות מגולה כמו היתר המ"ב? מדובר כמובן כאשר היא לובשת חצאית קצרה 10 ס"מ מתחת לברך ושוקה נראה?
2) איך נוצר השינוי במנהגים בין הלדים והשאמים אלה שהולכים לפי השו"ע ואלה שהולכים לפי הרמב"ם והיכן אפשר לקרוא על זה?
3) האם מותר לאשה נשואה לגלות 2 אצבעות מהראש משערה?
4) האם מותר לקפל הטלית בשבת כסדר קיפולה הראשון והאם מותר לקפל הטלית כאשר אלך ללובשה בחג שמגיע באמצע או ביום חול האם יש בזה מכין משבת לחול?
5) האם למארי הייתה דעה הלכתית בהקשר לפסק דין האח והאחות האם הוא החשיבם ככשרים או כממזרים?
6) האם ירק שמטובל בלימון בלבד צריך נטילה והאם כאשר הוספתי לו טיפות בודדות של מים משתנה הדין?
7) האם צריך לברך על נטילת ידיים לפני התפילה שחרית מנחה וערבית?
8) האם כאשר לא שמעתי תרנגול אני מברך הנותן לשכוי כאשר לא חגרתי חגורה לא מברכים אוזר ישראל וכאשר לא חבשתי כובע לא מברכים עוטר?
9) האם מותר לדבר לפני הניגוב בנטילת ידיים ישר אחרי שנטלתי?
10) האם מותר לטבול במקווה עם מים חמים בשבת ואיך נקבע גדר מים חמים האם הדין ישתנה כאשר אדם ראה קרי? 11) מה דעת מארי בהקשר למצה עשירה ועוגיות פפושדו? 12) האם מותר לענות אמן אחרי אשכנזי שמברך הלל בר"ח? 13) האם נשים יכולות לברך ברכות ק"ש? 14) עד כמה הוא זמן ק"ש כמו הגר"א או כמו המג"א? האם בברכות ק"ש הדין שונה שזמנם עד חצות או ארבע שעות? 15) מה הייתה דעת מארי בהקשר לאווז מפוטם האם מותר לאוכלו? 16) האם אנו חייבים לשמור חלק בית יוסף או אפשר להקל בבשר כדעת הרמ"א? 17) האם מותר לי לאכול במסעדות ואולמות אירועים כאשר ידוע לי שהאש הודלקה ע"י גוי? 18) האם מותר להתגלח בר"ח אייר בעומר והאם גם כל ערב שבת אפשר ומה הדין ביום העצמאות וביום ירושלים? מצטער שהטרדתי את הרב במלא שאלות
תודה רבה על ההתייחסות

תשובה

1. כן.
2. עיין במחקרו של ד"ר גימאני, חדירת השו"ע לתימן.
3. אם תעשה כן יש לה על מי לסמוך.
4. מותר לקפל את הטלית אפילו בקפליה, ואין בקיפול הטלית משום מכין מקודש לחול. תוכל לשמוע בעניין זה באודיו באתר נצח ישראל www.net-sah.org/
5. לא ידוע לי.
6. רק המטבל באחד משבעה משקים, חייב נטילה, ואין מיץ לימון בכללם.
7. רק לפני שחרית, כי נטילה זו היא גם הנטילה שלאחר ההשכמה מן השינה.
8. לפי רבינו - לא.
9. לפי רבינו - אין איסור. 10. אין איסור גזירת מרחצאות, כי מדובר במים פושרים, שהרי אי אפשר לטבול במים חמים מאוד. 11. להימנע מכך. 12. כל שמברך לפי הוראת רבותיו, ניתן לענות אחריו אמן. אבל לא כדי שנצא ידי חובה, כי לפי שיטתנו אין לברך. 13. כן. 14. כמפורסם בלוחות. 15. לא ידוע לי. 16. כן, זו היתה הוראתו האחרונה של מארי, לאחר שנכח שכבר אין לנו שוחטים ובודקים שבקיאים ונוהגים כשיטת אבותינו בתימן. 17. לא. 18. לפי מנהגנו בתימן - מותר.