הלל ביום העצמאות
שאלה
פורסם שהרב זלמן מלמד הורה לקרוא מחר "הלל שלם בברכה". האם דברי חז"ל בנוגע לקריאת ההלל בברכה יכולים באמת להתפרש לשתי פנים כל-כך שונות כך שתלמיד חכמים אחד יגיע למסקנה שאין ספק שחובה לברך על ההלל ביום כזה בעוד תלמיד חכמים אחר יורה בהתאם לאותם דברי חז"ל שאין לקרוא את ההלל כלל? הרי כידוע לנו אין להתייחס בקלות לאפשרות של אמירת ברכה לבטלה.
תשובה
לצערנו, אין לנו סנהדרין, וכל מורה הוראה מדייק ממקורות ההלכה, תלמוד ופוסקים, את דיוקיו. אם היתה סנהדרין, היו הספקות מתבררים, והלכה אחת לכל העם.
בימינו, כל קבוצה נוהגת לפי המרא דאתרא שלה, עד יבוא מורה צדק.