דילוג לתוכן העיקרי

קריאת קוראן

שאלה

שלום לכבוד הרב
האם מותר לקרוא בספר הקוראן? במידה וחא, איל זה מסתדר עם הנעשה של מארי שמובא בהקדמת שות הריבד חלק א בעניין שמארי ידע שאר חכמות להבדיל?
האם מותר להכניס את הקוראן לבית הכסא כדי לקרוא בו בזמן שאדם שוהה שם? וזאת כדי להימנע ממחשבות הבל וכדו?
והוא הדין לברית החדשה?

תשובה

א אם מדובר בחכם המעיין בו כדי לדעת מה להשיב – כן.
ב עקרונית – כן. מעשית – לא.
בכלל, בשעת עשיית צרכים, אין להסיח את הדעת, וזאת לטובת העניין, כי הפעילות הגופנית לרבות ההפרשתית, צריכה להיות מלווה עם התודעתית.