דילוג לתוכן העיקרי

ידיעת ה'

שאלה

בס"ד לק"י

שאלה על אמנות ודעות לרס"ג במהדורת מכון משה דף לה הרס"ג מסביר ש"כיוון שיש תכלית לכח המקיימן(את השמים והארץ)מוכרח שיהא להם תחילה וסוף( =נבראים)
(וכן מה זה כח המקיימין?) למה ?
או במילים אחרות למה דבר מוגבל מוכרח שיהא נברא ולא קדמון?

תודה ושבת שלום

תשובה

יש שסברו, ורס"ג בכללם, שכל שיש לו תחילה, יש לו סוף. ויש בזה היגיון רב. אבל הרמב"ם בדעה, שהקב"ה שברא את עולמו, יש אחר ההעדר המוחלט בראו עם "תכונת הנצחיות".