דילוג לתוכן העיקרי

שאלות חשובות מאוד

שאלה

שלום כבוד הרב
1) האם מותר לחבר ערסל או נדנדה בשבת למוט שלהם? אתה בטוח מכיר את זה
2) האם מותר לגבר להיות גניקולוג שצריך גם לפני זה ללמוד על גוף האשה ולראות תמונות וסרטונים שמראים את אותו מקום אצלה שאסור לגבר לראות? האם יש מחלוקת בכך? מהי דעתך?
3) האם מותר לאשה לצבוע שערה בחוה"מ וללכת לקוסמטיקאית?
4) האם מותר לאשה לצבוע שערה בספירת העומר וללכת לקוסמטיקאית?
5) האם ברוך דיין האמת מברכים עם שם ומלכות גם על כל אדם שמכירים ורואים שהוא נפצע קשות בר מינן בתאונה? ברגע שרואים אותו.. אדם שהוא חבר... וגם על מוות של שכן או חבר שמכירים
6) ראיתי שרשום שמותר לנגן ב12 חודש על אב ואם לכבוד סעודת מצווה ובפורים... מה לגבי נגן שזוהי עבודתו כל החיים? מה יעשה? האם מותר לו לאחר השבעה או לאחר השלושים להמשיך לעבוד כרגיל?
7) האם מותר לאשה לשיר בפני גויים? ואם לא, אז למה? הרי האיסור רק על הגבר לשמוע ולגוי אין איסור לשמוע שירת אשה.. אחד הרבנים באינטרנט ענה לי שאסור לה אבל זה נשמע לי מאוד מוזר ושאלתי אחרים ואמרו לי שזה מותר לה לשיר מול גויים חוץ מזה שזה פרוץ, מה התשובה האמיתית? מה עיקר הדין
תודה רבה...

תשובה

1. אם הנדנה תלויה באילן - אסור. אם איננה תלויה באילן, אלא במתקן מוטות שהוא קבוע ועומד - הדבר תלוי אם מקום חיבור הנדנדה למוט הוא נפתח ונסגר, וזוהי דרכו, יש מקום להתיר, ואם חיבורו כרוך בקשירה - אסור, ואם אביזר החיבור טעון התקנה - אסור.
2. אנו מתפללים לימים שבהם מדינת ישראל תהיה מדינה יהודית יהדותית מודרנית, וכפי שהיא מתכננת את כח האדם לפי צורכי המשק, או צורכי הביטחון וכיו"ב. כך היא תוסיף בתכנון את מרכיב הצניעות, שהוא הסוד והיסוד לקדושתנו. ואז אין ספק שרק נשים תלמדנה להיות גניקולוגיות. ואנשי סיעוד זכרים לזכרים. ונקבות לנקבות. וכן רופאים ורופאות. הכל ניתן לעשות זאת מראש. כל זמן שאין תכנון כזה, דומה שניתן ללמוד, מאחר ויש צד של פיקוח נפש בגינקולוגיה, כפי שכל רופא לומד גם המקומות האינטימיים ביותר.
3. אם נוצר לה צורך מיידי באותה שעה, מותר.
4. מצד הדין מותר, מצד המנהג נהגו למעט בשמחה. רצוי שתעשה זאת לצורך שמחה מותרת, כגון ברית מילה ובר מצווה וכיו"ב.
5. על כל בשורה רעה יש לברך דיין האמת, עם שם ומלכות.
6. לאחר השלושים ניתן להתיר גם לנגן שמתפרנס מנגינה שלו.
7. אמת שהאיש מוזהר שלא לשמוע קול זמר של אישה, אבל אסור לאישה להיות גורה מגרה, כי לא עכברא גנב, אלא חורא. ורחב זינתה בקולה.