דילוג לתוכן העיקרי

בדיקת האשה לטהרתה

שאלה

שלום לרב נוכחתי בכנס האחרון לזכר הרב יוסף קאפח שם דובר בין היתר על אודות אופן בדיקת האשה לטהרתה מטומאת נידה. לשיטה שהיצגת
1) כיצד האשה עושה בדיקת הפסק טהרה?
2) כיצד בודקת עצמה בשאר הימים?
3) האם לפי שיטה זו יכולה תאורטית לספור שבעה נקיים גם לאחר יום אחד, או שחייבת להמתין מספר ימים מינימלי ורק אחר כך למנות שבעה נקיים?
4) האם לדעה זו יש הסכמה של רבנים נוספים מעדת תימן או מעדות אחרות? אשמח אם הרב יפרט את שמותם או אם כתבו זאת בספר כלשהו.
תודה רבה.

תשובה

1. לפי הרמב"ם ביום שפוסקת לראות דם, מקנחת באותו מקום, ואם העד נקי, הרי למחרת בודקת גם כן ע"י קינוח, ואם העד נקי סופרת יום ראשון. וכך תעשה כל יום בשבעת הימים. ואם כולם נקיים, בליל שמיני טובלת וטהורה לבעלה. המנהג היום להחדיר העד פנימה, ולבדוק.
2. כנ"ל.
3. כן.
4. איני יודע, אני יודע שזו דעת רבינו ודעת מארי ז"ל.