דילוג לתוכן העיקרי

ימות המשיח - השקעות עתידיות

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב שאלתי היא בעניין השקעות לעתיד.. יש לי לצערי חוסר ידע בעניין הנ"ל מה שגורם גם לשאלתי להיראות קצת מבולבלת.. אבקש זליחה מכבוד הרב.
יש לי כמה שאלות:
1) אני רוצה להשקיע בכל מיני מקומות הן בארץ והן בעולם רק אני נמצא בחוסר וודאות משום שיש מצב שאשקיע בחו"ל וכשיבוא המשיח משום מה אפסיד את זה.. אולי כי לא יהיו גויים או משהו כזה.
2) וגם אם אשקיע בארץ ואקנה דירות האם כשיבוא המשיח אפסיד אותם או את שווים? משום שאולי לא יהיו ערבים ובכך מאות אלפי דירות יתפנו ויהיה אפילו עודף דירות.. אז כל מה שאשקיע ילך לשווא לא או מסיבות אחרות שקשורות לנחלות ולשבטים שיבואו וידרשו את הדירה כי היא נופלת בנחלתם וכו?
3) גם לגבי פתיחת עסק- אם אפתח ויבוא המשיח משהו ישתנה? תיהיה מלחמה? המקום שעליו העסק יושב יהיה אולי שייך למישהו אחר ולא לזה שקניתי ממנו?
4) כבוד הרב יכול להסביר ולפרט לי מהם השלבים בדרך לעולם הבא? הרי יש - ימות המשיח - מלחמת גוג ומגוג - עולם הבא - עולם הנשמות - עולם כמנהגו נוהג וכו - ישר כח לכבוד הרב ואשמח אם כבוד הרב יוכל לתת לי תשובה מורחבת
תודה ושבוע טוב לרב

תשובה

1. קנה ותשקיע. ואין לך לחשוש לחששותיך אלו.
2. ללא כל קשר עם ביאת המשיח, אלא כל השקעה כרוכה בסיכונים רבים, מדיניים, ביטחוניים ועוד. ובכל זאת, האדם צריך לפעול בשיקול דעת תוך בדיקת הנתונים באופן מושכל, ואם ההשקעה נראית סבירה, תשקיע ותתפלל לה' שיסייעך.
3. כנ"ל.
4. אנו מאמינים בכל הנ"ל, שיהיו. ואין אנו יודעים בדיוק, כיצד יהיו. ואין לבזבז זמן על שאלות כיצד יהיו. ויותר יש להשקיע זמן בחיזוק האמונה, לרבות הנ"ל בשאלתך, ובלימוד תורה, שהיא תורת חיים ומכוונת את האדם בהתנהלותו, באופן שישיג ייעודו, חיי האמת והנצח בעולם הבא.