דילוג לתוכן העיקרי

האם המחלוקת בנושא הדרדעים כבר אינה קיימת?

שאלה

ראיתי בכמה תשובות, מכמה שנים, שהרב כותב שאין כבר דרדעים בצורה שהייתה בעבר. וראיתי גם שהרב מתנגד לכמה דמויות בעייתיות שקיימות היום, לא אזכיר שמות.

לפני כמה חודשים, חיפשתי דרך ליצור קשר עם מורי הוראה בני עדתנו והגעתי לקבוצות של הארגון של הרב בתוכנת הוואטס אפ, ושם נחשפתי לעובדה שלא רק שישנם עדיין דרדעים הכופרים בזוהר אלא שיש גם כאלה כופרים בכל מה שיש לו ריח של סוד וקבלה.
ולא די בזה, אלה שהם עושים זאת תחת מטריית ארגונו של הרב, ונתלים ברב ובסביבתו.
אין צורך לציין שהופתעתי מדיונים שניסו ליצור מצג שווא כאילו שאין איסור זרע לבטלה וכולו אינו אלא מהזוהר, שזוהי עמארצות גמורה.
אבל זכיתי לראות דיונים העוסקים בברית החדשה ובקוראן, העיקר לא זוהר. אפילו לא ספר יצירה ח"ו.

רציתי לדעת האם הרב מודע למצב הקיים? יצאתי מהקבוצות האלה משכבר, ותהיתי המון זמן אם ליצור קשר עם הרב בנושא. אני יודע גם שיש דמויות שמוסרות שיעורים תחת הארגון של הרב וגם אוחזות בדעות האלה, כאלה שיצא לי להתדיין איתם בנושא ודעתם זהה.

תשובה

המחלוקת שהיתה בתימן ביסודה היתה מחלוקת אמתית, והיא מצויה בספרי פוסקי ההלכה של חכמי ישראל השונים, אלא שהמחלוקת בתימן היתדרדרה למחוזות שליליים, וחבל.
ועתה עלינו ללכד את כולנו וללמוד בתורה בנועם, ובירור כל דבר לאמתה של התורה, בלי דעות קדומות ובלי התלהמויות, וגדולה דעה שניתנה בין שני שמות ה', כמו שגדול מקדש שניתן בין שני שמות ה'.