שאלה בנושא ברכת ישתבח
לכבוד הרה"ג רבינו ר. ערוסי שלומך יסגי לעולמין. שאל השואל, מה דעתו של הרמב"ם בנוגע לברכות ברוך שאמר וישתבח. האם ישתבח ברכה הסמוכה לחברתה כפי שמשתמע מדברי המהרי"ץ ועוד הוסיף המהרי"ץ שאם מישהו עומד בברוך שאמר יצטרך גם בישתבח לעמוד מכיוון שהם חטיבה אחת. או, האם דעתו של רבינו הרמב"ם שאין קשר בין הברכות ולכן פסק בתשובתו הידועה שלא צריך להעיר למי שמדבר בתוך הזמירות. אם הדעה השנייה היא דעתו של רבינו, האם ש"ץ שנכנס לבית הכנסת קצת לפני ישתבח ולא הספיק לומר ברוך שאמר יכול לפתוח באמירת ישתבח עבור הציבור מבלי שיאמר קודם ב"ש והזמירות?
לעניין עניית אמן אחר ברכה אחרונה, הני מילי שקדמה לה ברכה בלי חציצין ומחיצין. כמו ברכת השכיבנו שקדמה לה גאל ישראל. ולא אחר גאל ישראל, למרות שקדמו לה ברכות שלפני ק"ש, וכן אחר ברכה אחרונה בברכות שלאחר ההפטרה. ולא אחר ברכה אחרונה בקריאת התורה למרות שקדמה לה ברכה לפני הקריאה. על המאחר לומר ברוך שאמר וזמירות בדילוגים, ואח"כ יאמר ישתבח.