דילוג לתוכן העיקרי

סדר בזמני תפילה

שאלה

שלום רב, אני בחור מסורתי המניח תפילין כל בוקר. לא כ"כ ברור לי איזה תפילות יש להתפלל בשעות השונות של הבוקר (למשל רק לאחרונה גיליתי שיש זמן מוגבל לקריאת שמע). אני אסכם כאן את מה שאני יודע ואודה לך אם תוכל לאשר או לתקן זאת.
תודה. - זמן: עלות השחר עד הנץ החמה תפילות : ברכות השחר, 2 הפרשיות של הנחת התפילין, קריאת שמע, תפילת שמונה עשרה מניחים תפילין: כן, טלית: כן - זמן: הנץ החמה עד סוף זמן קריאת שמע תפילות: ברכות השחר, 2 הפרשיות של הנחת התפילין, קריאת שמע, תפילת שמונה עשרה מניחים תפילין: כן, טלית: כן - זמן: סוף זמן ק"ש עד 4 שעות לאחר הנץ החמה תפילות: ברכות השחר, 2 הפרשיות של הנחת התפילין, תפילת שמונה עשרה תפילין: כן, טלית: כן - זמן: 4 שעות לאחר הנץ החמה עד הערב תפילות: 2 הפרשיות של הנחת התפילין תפילין: כן, טלית: כן.
תודה מראש עידן

תשובה

1. קריאת שמע - מצוות ק"ש שירא אותה קודם הנץ החמה בערך כ 6-10 דקות לפני הנץ החמה. אם קרא משעלה השחר, יצא ידי חובתו. סוף זמן ק"ש מעלות השחר עד שלוש שעות זמניות. אם קרא אחר שלוש שעות, הרי הוא כקורא בתורה (ק"ש פ"א יא).
2. ברכות השחר. משייעור משנתו רשאי לומר את ברכות השחר, עד ארבע שעות זמניות (שליש היום).
3. ציצית ותפילין. מצווה להניח תפילין ולהתעטף בציצית אחר עלות השחר משעה שיראה את חברו בריחוק ארבע אמות ויכירהו עד שקיעת החמה (תפילין ומזוזה, פ"ד יא).
4. תפילת השחר. מצווה להתפלל תפילת שמונה עשרה עם הנץ החמה עד רבע שעות ביום ואם התפלל אחרי זהמן זה, יצא ידי חובה אבל לא יצא ידי חובת תפילה בזמנה, ואם התפלל מעלות השחר, יצא ) פ"ג א).