דילוג לתוכן העיקרי

קידוש על יין מבושל

שאלה

שלום עליכם הרב האם לפי הרב קאפח, אפשר לצאת ידי חובה כשאני שומע ספרדי שמקדש על יין מבושל, מכיוון שהוא כן יוצא ידי חובה באותו יין, ונמצא ששמעתי קידוש מאדם שכן קידש, או לא?

תשובה

אין יוצא באופן זה ידי חובה, כי לפי רבינו קידוש זה לא נעשה על יין. ולכן במקרים כגון אלה, וכשאין לו יין שאינו מבושל, וכשאינו רוצה להעליב את המארח, אני מקדש על הפת, בלחש. אבל פתרון זה אינו מתאים לקידושא רבא של יום השבת, שאינו אלא על יין ולא על פת.