דילוג לתוכן העיקרי

סוכה כשרה

שאלה

האם יש להשתמש עפ"י רבינו בסוכה גם בהיתר של גוד אסיק וגם בהיתר של דין לבוד?

תשובה

לפי דברי רבינו, שבת, יז, כה, ודברי מארי שם באות מג, אמרינן גוד ולבוד, אך צריך לעיין בסוכה, ד, ד, משמע שרק גוד אסיק מחיצתא אמרינן בלי לבוד, שהרי כתב, שהמחיצות צריכות להיות מכוונת לסכך, בעוד שמרן השו"ע, או"ח, תרל, ט, כתב, שצריכות להיות מכוונות לסכך, אבל הוא הוסיף וביאר, ואפילו לא היו מכוונות ממש, אלא הן בתוך שלושה טפחים, כשירה, כלומר שלפי מרן, גוד ולבוד אמרינן, ובאמת שנראה בדברי רבינו, שרק גוד אסיק אמרינן, בלי לבוד, אך המאירי מבין בדברי רבינו גוד ולבוד אמרינן, ולכן מספק בדברי רבינו, צריך שהדפנות תהינה מכוונות.
האזן להלכה יומית בנושא זה באתר נצח ישראל.